Mistä voisin löytää suomalaisten runoilijoiden tuotantoa espanjaksi käännettynä? Erityisesti kiinnostaa, onko Eeva-Liisa Mannerin tai muiden modernistien…

Kysytty

Mistä voisin löytää suomalaisten runoilijoiden tuotantoa espanjaksi käännettynä? Erityisesti kiinnostaa, onko Eeva-Liisa Mannerin tai muiden modernistien kokoelmia käännetty ja mahdollista ostaa jostakin, esimerkiksi netistä tilaamalla.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomalaisen Kirjallisuuden Seura ylläpitää suomalaisen kirjallisuuden käännöstietokantaa. Löydät sen osoitteesta
http://dbgw.finlit.fi/fili/kaan.php

Eeva-Liisa Mannerin runoja löytyy espanjaksi kokoelmissa
1993 Poesía finlandesa actual 1993, Poesía nórdica antología 1995, Quimera 1995, 1969 Doce poetas de Finlandia 1969.

Tietokannasta voit myös hakea suomalaisten runoilijoiden espanjankielisiä käännöksia valitsemalla genreksi "lyriikka" ja käännöksen kieleksi "espanja". Saat luettelon espanjaksi käännetyistä runokokoelmista Claes Anderssonilta, Elmer Diftoniukselta, Tua Forssrömiltä, Paavo Haavikolta, Pentti Holapalta, Lars Huldenilta, Tomi Kontiolta, Pentti Saarikoskelta, Solveig von Schoultzilta, Eita Stenbergiltä, Edith Södergranilta, Märta Tikkaselta, Erkki J. Vepsäläiseltä ja Gösta Ågrenilta.

Lähes kaikkien ylläolevien kirjailijoiden espanjankielisiä teoksia löytyy Helsingin kaupunginkirjastosta. Saatavuustiedot voit tarkistaa kirjaston aineistotietokannasta osoitteessa http://www.helmet.fi/
Kirjoita tekijä ja tee kielirajaus.