Mistä voisin löytää Lappi-aiheisia runoja/ajatelmia? Koko runon ei tarvitse kertoa Lapista, vaan Lappi voisi olla myös jonkilaisena viittauksena runon sisällä…

Kysytty

Mistä voisin löytää Lappi-aiheisia runoja/ajatelmia? Koko runon ei tarvitse kertoa Lapista, vaan Lappi voisi olla myös jonkilaisena viittauksena runon sisällä. Kiitos vastauksesta jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runoja Lapista löytyy ihan mukavasti. Tässä vain muutamia nimiä ja teoksia. Mm. Arvolalta löytyy lukuisia muitakin teoksia kuin tässä mainitut
1. Arvola, Oiva
Lapin Saagoja
2. Haakana, Veikko
Lauluja Lapista - Runoja Ruijasta
3. Mikko Kilpi : Lapinmaa
4. LAPIN runot (kokoelma)
5. MORON siruja : lappilaisia runoja
6. SIINTÄVÄT kaukaiset metsät : runoja metsistä, eränkäynnistä ja erämaista
7. SUIKKARI, Raimo : Runokuvia Suomen Lapista
8. VALKEAPÄÄ, Nils-Aslak : Kevään yöt niin valoisat
9. VALKEAPÄÄ, Nils-Aslak : Aurinko, isäni
10. ARVOLA, OIVA Kampsuherrain saagat
11. ARVOLA, OIVA : Linnustajan maa
12. ARVOLA, Oiva : Neljän tuulen saagat
Lisäksi yksittäisiä runoja, lauluja jne löytyy mm. seuraavilta kirjailijoilta :

Uuno Kailas : Lapin-laulu
Juhani Siljo : Lappiin
Larin-Kyösti : Lapin joulu
Eino Leino : Lapin kesä
Immi Hellen : Lapin tuntureilla

Lisätietoja lappilaisista kirjailijoista löytää Rovaniemen kaupunginkirjaston sivuilta osoitteesta
http://www.rovaniemi.fi/lapinkirjailijat/alku.htm
sekä http://www.rovaniemi.fi/?deptid=691

14 ääntä

Kommentit

Lappin liittyviä runoja:
Antti Nikkinen:Yö rakovalkealla, Riimejä polun varrelta, Mediapinta 2016