Otsikko
Mistä teoksista löytyisi tietoa sotasairaaloista ja sairaanhoidosta Suomen sisällissodassa? Etsin tarkempaa tietoa kuin mitä on kuvattu esimerkiksi Viljo…

Kysytty

Mistä teoksista löytyisi tietoa sotasairaaloista ja sairaanhoidosta Suomen sisällissodassa? Etsin tarkempaa tietoa kuin mitä on kuvattu esimerkiksi Viljo Rasilan teoksessa "Suomi 1918" ja Tuomas Hopun teoksessa "Tampere 1918".

Vastaus

Vastattu

Hei,

sisällissodan lääkintähuollosta, sairaaloista ja sairaanhoitajista kertovia kirjoja:

- Eeva Tammen teos Lääkintähuoltoa sisällissodassa – Tampere 1918

- Ritva Virtasen väitöskirja Sairaanhoitajat Suomen sota-ajan lääkintähuollon tehtävissä 1900-luvulla

Sairaanhoitajat Suomen sota-ajan lääkintähuollon tehtävissä 1900-luvulla = Nurses in Finland's wartime medical service tasks in the 20th century / Ritva Virtanen. - Helka (helsinki.fi)

- Kai Ala-Hälvälä: Vankina valkoisten: Oulun vankileiri 1918

Vankina valkoisten : Oulun vankileiri 1918 (helsinki.fi)