Otsikko
Mistä saisin teoriatietoa lasten huumorista. Tiedättekö tutkimusta tai kirjaa jossa oltaisiin tutkittu lastenkirjallisuudessa esiintyvää huumoria.

Kysytty

Mistä saisin teoriatietoa lasten huumorista. Tiedättekö tutkimusta tai kirjaa jossa oltaisiin tutkittu lastenkirjallisuudessa esiintyvää huumoria.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinulle voisi olla apua seuraavsita teoksista:
Pannula, Kaija: Heinähatun ja Vilttitossun huumorin jäljillä. 1998
Makkonen, Kirsi-Maaria: "Maailman paras karhu tärppä-jahdissa": 4-vuotiaan Iidan käsityksiä Nalle Puhin huumorista".1997
Thomasson, Susanna: Hyys, hyys Hymylään: Eero Salolan huumori kolmessa hölmöläissadussa ja 6-vuotiaan lapsen edellytykset ymmärtää sitä. 1997
Ilves, Anne: A.A. Milnen Puh-teokset: leikittelyä konventioilla.1993

Hyyryläinen, Katja ja Makkonen, Hilkka 1998. 6-8 vuotiaiden lasten huumori
koulussa. Kasvatustieteen kandidaatintyö, Joensuun yliopisto, Savonlinnan opettajankoulutuslaitos, Lastentarhanopettajan koulutus
Koskinen-Sinisalo, Kirsi-Liisa: Huumorintaju: -lahjakkaan lapsen tunnuspiirre. 1997

Aikakauslehtiartikkeleita:
Kinnunen, Eeva-Liisa: Ujosta piimästä Draculan appelsiiniin. Hiidenkivi 1994:2 ss.32-33
Niemi-Pynttäri, Risto: Mikä ällistyttää eniten? Homonymiat koululaishuumorissa. Kulttuurintutkimus 1997:4 ss.41-45,72
Reinikka, Kirsi: Pelletohtorin parantava nauru. Voi hyvin 2000:2 ss.50-55
Sipponen, Vuokko: Lapsen nauru. Hyvä terveys 1996:5 ss.44-46