Otsikko
Mistä saisin lisää tietoa vankilakirjastojen toiminnasta?

Kysytty

Mistä saisin lisää tietoa vankilakirjastojen toiminnasta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seuraavista voisi olla apua:

Kurki, Hannu: Luetaan tiilenpäitä ja täytetään ristikoita? Lukija ja kirjastonkäyttäjä vankilassa. Tampere , 1990. Tukimus vankien kirjastonkäytöstä ja harrastuksista löytyy Tampereen yliopiston kirjastosta

Turunen, Katariina: Kaikuvien askelten aika. Tietosanoma, [1998]. Vankeinhoidon koulutuskeskuksen julkaisu ; 1998, 6
ISBN 951-885-154-9 Vankilakirjastonhoitajan muistelmateos, joka on saatavana myös pääkaupunkiseudun yleisistä kirjastoista http://www.helmet.fi

Toivanen, Tiina: Säännöksiä ja näkemyksiä Suomen vankilakirjastoista : vapausrangaistusideologinen näkökulma Tampere , 1998. (Informaatiotutkimuksen pro gradu) Tampereen yliopiston kirjasto.

Prison libraries: Library Association guidelines for library provision in prison department establishments
London : Library Association , 1981. Varastokirjasto, Kuopio.

Marjanen, Tuula: Riihimäen keskusvankilan vankikirjasto ja vankien kirjastonkäyttö. Tampere , 1977. (Kirjastotieteen ja informatiikan pro gradu -tutkielma) Tampereen yliopiston kirjasto.

Källqvist, Göran: Fängelsebibliotek i Norden. Lund, Bibliotekstjänst , 1970. Sarja: (Biblioteksstudier ; 7) Tampereen yliopiston kirjasto.

Artikkeleita:

Verho, Seppo: Vankilareissu : kirjasto jossa tietoyhteydet ovat ongelma. Kirjastolehti 1/2003, liite. (Helsingin tutkintovankilan vankilakirjasto)

Teir, Philip: Verglighetsflykt (Vision) Hufvudstadsbladet 12.12.2002

Mallinger, Stephen: Vankien harrastamia pelejä : kokenut vankilakirjaston hoitaja neuvoo, miten manipulointia yrittäviin vankeihin tulee suhtautua. Uusi kriminaalihuolto 4/1998, s. 35-39

Albert, Myra: Vankilakirjastojen ajattomista ja ajankohtaisista tehtävistä. Uusi kriminaalihuolto
3/1998, s. 10-16

Gordon, Barbara: Lukemista lainrikkojille : kirjastonhoitajana vankilassa. Uusi kriminaalihuolto
2/1998, s. 4-9

6 ääntä

Kommentit

Olen kustantamassa vangin kirjoittamaa kirjaa "Niitä kihlajaisia ei tule". Mitä pitäisi ottaa huomioon, salassapidettävä tietoja? Nimiä?