Otsikko
Mistä saan uuden kirjastokortin? Voiko sitä tilata netistä?

Kysytty

Mistä saan uuden kirjastokortin?
Voiko sitä tilata netistä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjastokorttia ei voi tilata internetin kautta, koska vastaanottaessaan kirjastokortin asiakas allekirjoittaa sen ja näin sitoutuu noudattamaan kirjaston käyttösääntöjä. Kirjastokortin saa siis vain käymällä kirjastossa.

Ihan ensimmäinen kortti on ilmainen, mutta kadonneen kortin tilalle annettu uusi kortti yleensä maksaa, esim. Seitti-kirjastoissa 3 euroa.

62 ääntä

Kommentit

tarvin kirjasto kortin

Nykyaikana tuon allekirjoituksen voisi varmasti hoitaa sähköisesti, kun henkilöllisyytensä voi monessa muussa, vakavammassakin yhteydessä varmistaa ja dokumentteja allekirjoittaa vahvalla tunnistautumisella.
Itselläni esimerkiksi ei ole kirjastokorttia, kun en oikein pääse kirjastoon (asuin vuosia ulkomailla, joskus muinoin kirjastokortti oli minullakin). En siis helposti pääsisi kirjastoonkaan, mutta mielelläni käyttäisin netissä olevaa materiaalia. Ehkä niille voisi olla oma korttinsa, nettiaineistoa ei kai oikein voi jättää palauttamatta tai vahingoittaakaan?