Otsikko
Mistä on peräisin sukunimi Nousiainen ja onko sillä muutakin merkitystä kuin nimi?

Kysytty

Mistä on peräisin sukunimi Nousiainen ja onko sillä muutakin merkitystä kuin nimi?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjassa Uusi suomalainen nimikirja mainitaan nimestä Nousiainen mm näin:
" Nimeen sisältyy muinaissuomalainen miehennimi Nousia tai Nousija, joka on siirtynyt isännimen välityksellä. Sukunimenä Nousianen on yleinen etenkin savossa, karjalassa ja paikoin myös Pohjois-Pohjanmaalla."