Mistä löytyy somalin kirjat?

Kysytty

Mistä löytyy somalin kirjat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjasto on Suomen yleisten kirjastojen keskuskirjasto ja valikoimissamme on myös somalin kielistä kirjallisuutta. Somalin kielistä kirjallisuutta, löytyy Helsingissä Pasilan pääkirjastosta, mutta myös muista kirjastoista kuten Vuosaaresta ja Itäkeskuksesta. Myös Espoossa ja Vantaalla on kirjoja somalin kielellä. Mikäli et asu pääkaupunkiseudulla, voit pyytä kotikuntasi kirjastoa kaukolainaamaan kirjoja sinulle.

Somalinkielinen aineisto löytyy pääkaupunkiseudun kirjastojen yhteisluettelosta Helmetistä http://www.helmet.fi kun valitset palvelun etusivulta sanahaun ja kirjoitat hakulaatikkoon kaksi tähteä eli **. Sen jälkeen valitset Kieli-alasvetovalikosta kieleksi somali. Voit rajata hakuasi vielä Aineisto-alasvetovalikosta valitsemalla rajoittimeksi vaikkapa kirjat tai cd-levyt. Voit myös hakea kaunokirjallisuutta kirjoittamalla hakulaatikkoon sanan kaunokirjallisuus tai vaihtoehtoisesti lapsille tarkoitettua aineistoa sanalla lastenkirjallisuus.