Mistä löytyy intiaanien sananparsia tai sananlaskuja käsittelevää tietoa?

Kysytty

Mistä löytyy intiaanien sananparsia tai sananlaskuja käsittelevää tietoa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Suomeksi en löytänyt intiaanien sananlaskuja, mutta kertomuksia, lauluja, runoja ja viisauksia löytyy esim. seuraavista kirjoista:
Sanat kuin jäljet: intiaanien viisautta
Sana ja ruokokynä: ulkoeurooppalaisen kirjallisuuden antologia
Molemmat kirjat ovat Porvoossa paikalla.
Ohessa varmuuden vuoksi englanninkielinen linkki, josta löytyy intiaanien sananlaskuja.
http://www.legendsofamerica.com/NA-Proverbs.html