Mistä löytyisi, siis kenen kirjoittama on runo Balladi iloisen myllärin tyttärestä?

Kysytty

Mistä löytyisi, siis kenen kirjoittama on runo Balladi iloisen myllärin tyttärestä? Siinä kerrotaan myllläristä, jonka pikkutytön laivat myllylammella "Uuraasta Rioon uivat" - "Mikähän sen kauneimman punalaidan kaasi" - "Luhtiaitan vintille, liinalakanalle viety on pieni vainaa" jne.?

Vastaus

Vastattu

Runon Ballaadi iloisen myllärin tyttärestä on Heikki Asunnan kirjoittama. Se on julkaistu ainakin Suomen kirjallisuuden vuosikirjassa 1948 (WSOY, 1948).