Kaksi lapsuuden kirjaa ovat kateissa ja tarvitsisin apua etsintään. Molemmat ovat kuvakirjoja 80-90- luvulta. 1) Tyttö keräilee rannalla kiviä, simpukoita ja…

Kysytty

Hei, kaksi lapsuuden kirjaa ovat kateissa ja tarvitsisin apua etsintään. Molemmat ovat kuvakirjoja 80-90- luvulta.

1) Tyttö keräilee rannalla kiviä, simpukoita ja muita meren tuomia aarteita. Miljöö on saaristo/ merenranta. Piirrosjälki ehkä hieman saman tyylinen kuin Lotta kirjoissa (lingren)

2) Kolmetoista nallekarhua tms nimike?
Nalleperhe matkustaa metsän halki hunajapaikalleen missä eri makuisia hunajapesiä. Satukirja n. 4v-

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sain apua kollegoiltani:

Olisiko ykkönen Lena Andersonin Myrsky-Mari tai sen jatko-osa Mari ja Märssy-Mikko (yhteisnide Otava 1998)? Taikka sitten Christina Björkin Linnean luontokirja (1983), vaikka ei siinä rannalla olla kuin pari aukeamaa, ja vanhakin se on. Kuvitus on ruotsalaisen idyllinen kyllä.

Voisiko jälkimmäinen olla Evelyn Scottin Neljätoista karhua (Hki : Tammi [1971])?

1 ääntä

Kommentit

Kiitos paljon! Täytyy metsästää nuo kirjat, ainakin nallesatu meni oikein :)

Löysin etsimäni! Kirja on Kati ja tyhmä teddykarhu.