Mistä löytyisi sellainen Kalle Väänäsen runo, josta muistan jotain... On pöyällä leivän kannikka, jossa russakat hiääröö. On piimän sintua tuopissa, missä…

Kysytty

Mistä löytyisi sellainen Kalle Väänäsen runo, josta muistan jotain...
On pöyällä leivän kannikka, jossa russakat hiääröö. On piimän sintua tuopissa, missä kärpäset ryppee ja liääröö. Vuan keskellä tuvan, niät elävän rehevän kuva, tuota meinoon Ruuskasen akkoo, kun kätkyen on alleen pannu ja ihtensä siihen se pakkoo.
On alakana poijan ruokinnan, jok on sualista toisen kevään, on ryijystä kaivana evään....

Vastaus

Vastattu

Runo on nimeltään Uamupäevän kuva ja se löytyy Kalle Väänäsen kirjasta Sanarieskoo. Kirja sisältää Väänäsen koottuja murrerunoja ja on lainattavissa Lohjan kaupunginkirjaston pääkirjastosta.