Mistä löytäisin vanhat osoitetietoni.. olen asunut 17 suomalaisessa kaupungissa elämäni varrella, ja vielä useammissa katuosoitteissa. Haluaisin listata…

Kysytty

Mistä löytäisin vanhat osoitetietoni.. olen asunut 17 suomalaisessa kaupungissa elämäni varrella, ja vielä useammissa katuosoitteissa. Haluaisin listata elämäni osoitteet saadakseni muistot ja tapahtumaat oikeille paikoilleen :)

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Liikkeelle voi lähteä Väestörekisterikeskuksen Omien tietojen tarkastus -palvelusta. Väestötietojärjestelmän perustamista (1971) edeltäviä vuosia koskevien tietojen ja usein vakituista asuinpaikkaansa vaihtaneiden osalta myös vuosien 1971-82 osoitetietojen jäljittäminen vaatii jo turvautumista muihinkin arkistolähteisiin (paikalliset rekisteriviranomaiset).

https://verkkopalvelu.vrk.fi/omat/Etusivu.aspx

"Tässä Väestörekisterikeskuksen palvelussa voit tarkastaa tietoja, joita Sinusta on tallennettu väestötietojärjestelmään. Voit tarkastaa voimassaolevat henkilötietosi, nimihistoriatietosi sekä mahdolliset kiinteistö- ja rakennusomistuksesi. Voit tarkastaa myös väestötietojärjestelmään tallennetut asuinhistoriatietosi. Muita historiatietoja voit tarkastaa maistraatissa."

"Väestötietojärjestelmä perustettiin vuonna 1971. Järjestelmää täydennettiin vuonna 1973 tallentamalla siihen henkilöiden perhesuhdetiedot paikallisista väestörekistereistä 1.10.1973 tilanteen mukaisina. Sitä vanhemmissa henkilötiedoissa saattaa olla puutteita, joihin tiedot kuitenkin löytyvät paikallisten rekisteriviranomaisten kortistoista.
Väestötietojärjestelmän osoitetietoja on päivitetty rekisterin perustamisesta eli vuodesta 1971 lähtien. Vuosina 1971-82 rekisterissä oli tallessa vain kaksi viimeisintä osoitetta. Vuodesta 1983 lähtien järjestelmästä löytyvät kaikki henkilön ilmoittamat osoitemuutokset. Tässä palvelussa näytetään asumisen aikainen osoite."

22 ääntä

Kommentit

"Vuosina 1971-82 rekisterissä oli tallessa vain kaksi viimeisintä osoitetta. "
Mistähä voisi saada tietoo osoitteita, jotka ovat vuosilta 71-82 ja jotka ovat poistuneet väestörekisterin järjestelmassä.

Tietoja voi kysyä paikallisilta viranomaisilta, maistraatista, https://www.maistraatti.fi/, etsiä poliisin osoitekortistoista, joita voi kysellä Kansallisarkistosta tai kaupunginarkistoista.