Mistä löytäisin tietoa Ilkka Remeksen lapsuudesta?

Kysytty

Mistä löytäisin tietoa Ilkka Remeksen lapsuudesta?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Ilkka Remes – oikealta nimeltään Petri Pykälä - on syntynyt Etelä-Karjalassa, Luumäellä vuonna 1962. Kirjailija ei esittele yksityiskohtaisia tietoja elämästään eikä viihdy julkisuuden valokeilassa. Elämäkertaa kirjailijasta ei vielä ole. Tietoja tuotannosta löytyy huomattavasti runsaammin.

Lehtijutuissa kirjailijan lapsuudesta ja nuoruudesta on kerrottu jonkin verran. Luokkatoverit muistavat hänet matemaattisesti lahjakkaana, koulussa hyvin menestyneenä, valokuvauksesta ja kirjallisuudesta kiinnostuneena lukiolaisena. Lapsena tuleva kirjailija ahmi Viisikoita, Simo Penttilän seikkailukirjoja ja muita poikien suosikkeja. Lapsuuskoti itärajan tuntumassa on myös osaltaan vaikuttanut kirjailijan aihevalintoihin.

Lehtijutut:
Esa Mäkinen: Perheenisä ja autokauppias . Helsingin Sanomat 19.4.2009
Inkeri Apila: Ilkka Remes – jännityskirjailija. Kotiliesi 1999 : 4, ss. 98-101
Tarja Hirvasnoro: Tuntematon Remes. Kodin kuvalehti 1999 : 17, ss. 14-16
Sari Salonen: Ilkka Remes – vetävän tarinan koukussa. Anna 1999 : 31, ss. 92-94.

Sanojen aika
http://kirjailijat.kirjastot.fi/kirjailija.aspx?PersonId=42&PageContent…

Kirja:
Kotimaisia tieteis- ja fantasiakirjailijoita. 2006. Sivut 207 – 2012 Ilkka Remes.