Onko Seinäjoen (tai Helsingin) kirjastokortilla mahdollista lukea Helsingin sanomia digitaalisessa muodossa eri vuosilta? (1995, 2000, 2011, 2016)?

Kysytty

Hei,
onko Seinäjoen (tai Helsingin) kirjastokortilla mahdollista lukea Helsingin sanomia digitaalisessa muodossa eri vuosilta? (1995, 2000, 2011, 2016)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Seinäjoen Eepos-kortilla ei valitettavasti ole mahdollista lukea Helsingin sanomia. Kirjaston koneilla lehteä voi lukea viimeisen vuoden ajalta.
Helsingin kirjastojen Kysy-palvelusta oli kysytty samaa asiaa viime vuoden puolella ja siellä oli alla oleva vastaus:
"Helsingin kaupunginkirjastossa voit lukea Helsingin Sanomien digilehteä lehtitabletilla, asiakaskoneilla tai omalla laitteellasi (läppäri, tabletti, puhelin). Kirjaston lehtitabletista voi lukea päivän lehden HS-lukusovelluksella, asiakaskoneella osoitteessa hs.fi kirjautumalla kaupunginkirjaston tunnuksella. Omalla laitteella lukeminen tapahtuu myös hs.fi -sivuston kautta, kun olet kirjautunut Stadinetti-verkkoon. Helsingin Sanomien sivustolla lukiessa pääsee käsiksi myös vanhempien lehtien arkistoon. Lehteä voi lukea ainoastaan kirjastotilassa."