Mistä löytäisimme tietoa hyvinvointimatkailusta ja siihen liittyvästä wellness -käsitteestä?

Kysytty

Mistä löytäisimme tietoa hyvinvointimatkailusta ja siihen liittyvästä wellness -käsitteestä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Matkailusilmä -lehden numerosta 2002:4 löytyy Liisa Hentisen artikkeli Wellness: käsite matkailussa. Julkaisu on saatavana Turun kaupunginkirjastossa.

Matkailun edistämiskeskuksen Internet -sivuilta löytyy wellness -käsitteen määrittelyä. Osoite: http://www.mek.fi. Valitkaa etusivun vasemmasta valikosta "tilastot, tutkimukset ja katsaukset". Tältä sivulta painakaa hae -painiketta ja kirjoittakaa hakusanaksi wellness tai hyvinvointimatkailu.

Seuraavista teoksista saattaa olla teille myös hyötyä:

Pauli Verhelä: Matkailun ohjelmapalvelut - matkailuelämyksen tuotteistaminen ja toteuttaminen (WSOY 2003). Teos löytyy Turun kaupunginkirjaston kokoelmista.

Kirsi Hyvärisen Matkailualan kilpailustrategia - toimiala-analyysi suomalaisten kylpylöiden markkinointimahdollisuuksista Sakssa (Matkailun edistmiskeskus 1995. Tämä teos löytyy Turun yliopiston kirjaston kokoelmista.

Esimerkiksi Turun kaupunginkirjaston tiloissa on mahdollisuus käyttää Internetissä erilaisia tietokantoja esim. EBSCO,josta löytyy kokotekstiartikkeleita. Näiden tietokantojen avulla voi löytyä myös ulkomaista lähdeaineistoa.