Teemme opinnäytetyötä aiheesta liikuntarajoitteisten matkailu Kanarian saarilla ja Välimeren alueella. Mistä löytäisimme aiheeseen liittyviä aikaisempia…

Kysytty

Teemme opinnäytetyötä aiheesta liikuntarajoitteisten matkailu Kanarian saarilla ja Välimeren alueella. Mistä löytäisimme aiheeseen liittyviä aikaisempia tutkimuksia? Yksi olisi Touche Ross Management: Tourism for all In Europe mutta emme löydä sitäkään mistään. Olemme käyttäneet lähes kaikkia tietämiämme hakukoneita. Olemme etsineet mm. hakusanoilla liikuntaesteiset, liikuntavammaiset ja matkailu.

Kiitos avusta!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Yliopistokirjastojen yhteistietokannasta Linda:sta löytyy Tourism for all in Europe-sarja, jonka julkaisuja ovat John H. Penton: Providing accessible accommodation for all, 1990; Bob Donaldson: Providing accessible visitor attractions, 1994; Jon Thedham: Providing service for in education ja Maundy Todd: Providing service for all the training guide. Kirjat kuuluvat Joensuun yliopiston kokoelmaan ja ovat lainattavissa kaukopalvelun kautta.

Hakusanoilla liikuntaesteiset ja matkailu Linda:sta löytyi muutama lisäviite. Googlen haulla ”tourism disabled” saat lisää asiaan liittyviä linkkejä. Makupalat-hakemistosta linkeistä ”järjestöt” http://www.makupalat.fi/ ja ”matkailu” löydät matkailuyritysten ja vammaisjärjestöjen yhteystietoja, joista voit suoraan tiedustella asiaan liittyvää materiaalia.