Mistä löytäisin eri osavaltioiden tietoutta. Esim. nähtävyydet, kartat, ongelmat ja lakihommelit. Eli yleisesti ottaen kaikki, mitä asian tiimoilta tulee…

Kysytty

Mistä löytäisin eri osavaltioiden tietoutta. Esim. nähtävyydet, kartat, ongelmat ja lakihommelit. Eli yleisesti ottaen kaikki, mitä asian tiimoilta tulee mieleen. Olemme suunnittelemassa reissua Amerikan halki.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Jos on matkanjärjestäjä, se taho on velvollinen hankkimaan tarvittavat tiedot. Jos matka on omatoiminen ja koskee Pohjois-Amerikkaa, kannattaa tutustua osoitteeseen http://www.usembassy.fi ja edetä sitten kohtaan links ja edelleen travel. Tällöin onkin jo huomattavien osavaltiokohtaisten tietoresurssien äärellä. Tietoa löytyy myös siitä, mitä automatkailijan on syytä ottaa huomioon erilaisilla rajoilla. Jos matkustaa julkisilla kulkuneuvoilla, niiden aikataulutietoihin on myös linkkejä, kuten myös hotellitietoihin.

Myös voi käväistä United States information sevicen kirjastossa (Fabianinkatu 35, ma-pe 9-18)tutustuakseen siellä olevaan materiaaliin tai soittaa sinne puhelimella numeroon (09) 1912 40 48, mutta kannatta muistaa, että ensisijaisena tiedonhakutahona hekin suosittelevat jo mainittua www-sivustoa.

Suomenkieliset uudet Yhdysvaltojen matkaoppaat taitavat olla vähissä, mutta kirjastoista kannattaa kysellä esim. kirjaa USA 1999 (955 sivua). Helsingissä on myös uusia, englanninkielisiä osavaltiokohtaisia ja maanosakohtaisia USA-kirjoja. Kirjaa Matkakohteena USA (1997, 104 s.) löytyy mm. espoolaisista kirjastoista.