Mistä löytää tiedon, että mitä viikkolehtiä on missäkin Tampereen kirjastossa mahdollista lukea? Ja onko niitä mahdollista lainata? Löysin tuollaiset tiedot…

Kysytty

Mistä löytää tiedon, että mitä viikkolehtiä on missäkin Tampereen kirjastossa mahdollista lukea? Ja onko niitä mahdollista lainata? Löysin tuollaiset tiedot esim. Nokian kaupungin kirjastojen osalta selkeästi, mutta Tampereen tietoja en löytänyt.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tampereen kaupunginkirjaston lehtiluettelot löytyvät pdf-muodossa kotisivuiltamme (https://www.tampere.fi/kulttuuri-ja-vapaa-aika/kirjastot/kokoelma-ja-ti…, vieritä aivan sivun alaosaan). Lehdistä on sekä aakkosellinen että aiheenmukainen luettelo, ja siinä on mainittu kaikki toimipisteet, joihin kyseinen lehti tulee. "Lehtisali" tarkoittaa siis nykyisin pääkirjasto Metsossa sijaitsevaa lehtilukusalia.

Aikakauslehtien vanhempia numeroita pääsääntöisesti lainataan, ja niiden laina-aika on kaksi viikkoa. Lehtiä voi myös varata. Kunkin lehden uusin numero on luettavissa kirjastossa. Sanomalehtiä ei lainata.

Monia lehtiä voi lukea kirjastossa myös sähköisessä muodossa PressReader, ePress ja eMagz -palvelujen kautta. Nämä palvelut ovat käytettävissä kirjaston asiakaskoneilla ja kirjaston langattomassa verkossa, eli niiden käyttö onnistuu myös omalla laitteella kirjaston tiloissa.