Otsikko
Mistä lähteestä/kirjoista/arkistoista löytyisi mainintoja juuri puretusta Aurajoen ratasillasta eli rautatiesillasta? Materiaali voi olla esimerkiksi kuvia,…

Kysytty

Mistä lähteestä/kirjoista/arkistoista löytyisi mainintoja juuri puretusta Aurajoen ratasillasta eli rautatiesillasta?

Materiaali voi olla esimerkiksi kuvia, kaunokirjallisuutta, tietokirjoja jne.

Vastaus

Vastattu

Turun siltoja käsitellään esim. teoksessa Lahtinen, Rauno: Aurajoen sillat ja förit (2019)

Valokuvia löytyy finna.fi -palvelusta hakusanalla "rautatiesilta turku". Haulla löytyy esimerkiksi tämä kuva rautatiesillasta 1900-luvun alusta.

Vanhoissa sanomalehdissä on paljonkin juttua rautatiesillasta, ks. esim. tämä hakutulos.

Siltaa voi tiirailla myös esimerkiksi vanhoista ilmakuvista, ks. opaskartta.turku.fi -> valitse kartalla näkyvät tiedot -> ilmakuvat ja muut kartat. Silta näkyy lisäksi monissa vanhoissa kartoissa, ks. esim. vanhatkartat.fi.