Mistä kirjoista voisi lukea markkinoinnin historiasta? Esimerkiksi pitkällä ja lyhyellä tähtäimellä onnistuneet kampanjat ja brändit kiinnostaisivat.

Kysytty

Mistä kirjoista voisi lukea markkinoinnin historiasta? Esimerkiksi pitkällä ja lyhyellä tähtäimellä onnistuneet kampanjat ja brändit kiinnostaisivat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tästä aiheesta on ihan kiitettävä määrä kirjallisuutta. Oletko kiinnostunut Suomen vai ulkomaiden markkinoinnin historiasta? Vaasan kaupunginkirjastosta löytyy esim. teokset Heinonen, Visa: Nyt uutta Suomessa! : Suomalaisen mainonnan historia. Tänä syksynä ilmestyi myös teos Leppänen, Timo: Merkilliset nimet : tarinoita yritysten ja tuotteiden nimistä. Tässä esitellään suomalaisia tuotemerkkejä ja brändejä.

Myös erilaisten yritysten omia historiikkeja on tarjolla (Marimekko, Nokia, Wal-Mart), jos olet kiinnostunut laajemmin ja syvemmin tietystä brändistä.

Näillä ehkä pääset alkuun. Voit laittaa verkkokirjastomme https://kirjasto.vaasa.fi/etusivu hakuun hakusanoiksi markkinointi historia, niin pääset hakemaan kaikki meillä aiheesta olevat teokset.