Otsikko
Mistä kirjoista löytäisin tietoa metrojen historista?

Kysytty

Mistä kirjoista löytäisin tietoa metrojen historista?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Metrojen historiasta ei kovin paljon löydy kirjoja, mutta kannattaa tutkia hyviä tietosanakirjoja. Esim. Spectrumista löytyi ihan hyvä artikkeli aiheestasi.

Yksi teos on kuitenkin Hevosomnibusseista metroon: vuosisata Helsingin joukkoliikennettä. Tekijänä Herranen, Timo. Kirjaa on saatavilla monessa yliopiston kirjastossa, myös Helsingissä. Helsingin kaupunginkirjastosta löytyy
John Gloverin kirja London`s underground, mutta se on englanninkielinen.

Lehtiartikkelitietokannasta Aleksista löytyi paljon artikkeleita metroista, mutta ne näyttivät enimmäkseen käsittelevän Helsingin metron vaiheita. Aleksia voi käyttää kirjastossa ja henkilökunta opastaa sen käytössä.

Erilaisissa historian yleisteoksissa tai liikenteen historiaa käsittelevissä kirjoissa voi löytyä tietoa metroistakin. Toivottavasti nämä vihjeet auttavat pääsemään alkuun.