Mistä kirjasta löytysi Frederico Garcia Lorcan runo: Rakastan sinua niin, että ilmakin satuttaa ja sydämeni, hattunikin satuttavat. Kuka ostaisi minulta tämän…

Kysytty

Mistä kirjasta löytysi Frederico Garcia Lorcan runo:

Rakastan sinua niin, että ilmakin satuttaa
ja sydämeni, hattunikin satuttavat.
Kuka ostaisi minulta tämän rihman
tämän valkean puuvillan surun
ja kutoisi siitä nenäliinoja?
Miten raskasta onkaan rakastaa
niin kuin minä sinua rakastan.

Runo lausuttiin eilen 21.4. esitetyssä Hakekaa kätilö -sarjan osassa. En tiedä, oliko runo tekstityksessä aivan oikein käännetty.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tätä García Lorcan Canciones-kokoelman sarjaan Andaluzas sisältyvää Es verdad -runoa ei näyttäisi julkaistun suomeksi. Cancionesta ei kokonaisuudessaan ole suomennettu, eikä Es verdad sisälly kokoelmasta García Lorcan suomennosvalikoimiin päätyneisiin runoihin. Yksittäisiä García Lorcan runojen suomennoksia sisältävistä antologioistakaan en tätä runoa löytänyt.

0 ääntä

Kommentit

Muuten OK, mutta Garcia Lorcan etunimi on Federico, ei Frederico.