Otsikko
Missä sadussa kerrottiin miehestä, jonka nenään rangaistukseksi kasvoi...makkara??

Kysytty

Missä sadussa kerrottiin miehestä, jonka nenään rangaistukseksi kasvoi...makkara??

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kolme toivomusta ja Väärin toivottu saduissa kerrotaan miehestä, joka tapaa metsässä haltijan ja saa esittää vaimonsa kanssa kolme toivomusta. Nälkäinen mies toivoo makkaran. Vaimo suuttuu tyhmästä toivomuksesta ja toivoo, että makkara roikkuisi miehen nenässä. Viimeinen toive meneekin siihen, että mies saa makkaran pois nenästään.

Satu löytyy nimellä Väärin toivottu kirjasta Lapsuuden satuaarre, Otava 1987 sekä nimellä Kolme toivomusta kirjasta Hoffman, Mary: Otavan suuri satukirja, Otava 2001.

7 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Eikös se ollut niin, että mies suuttui siitä, kun vaimo sanoi toivomusta tyhmäksi ja toivoi, että makkara roikkuu vaimon nenässä ja toivoi sitten makkaran pois. Vai onko tästä erilaisia versioita?