Tietääkö kukaan mistä voisi saada vinkkejä satujen kirjottajille???

Kysytty

Tietääkö kukaan mistä voisi saada vinkkejä satujen kirjottajille???

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kirjoittamisen ja erityisesti luovan kirjoittamisen oppaita löytyy kirjastoista paljonkin, tässä muutamia:

Kemppinen, Pertti: Tarinoiden maailmat (ISBN 952-5167-19-4)
Karhumäki, Johanna: Sininen kynä - luovan kirjoittamisen opas (ISBN 951-0-23502-4)
Wallin, Raimo s.: Luova kirjoitus (ISBN 951-95695-7-X)
Jonsson, Curt:Luova kirjoittaminen (ISBN 951-644-048-7)

Marjatta Kurenniemi on kirjoittanut omasta satukirjailijan työstään mm. esseessä Ragundiksen kynä, joka sisältyy teokseen Sadun avara maailma. Sadut varhaiskasvatuksen tukena/Ojanen, Sinikka. (ISBN 951-1-06054-6). Apua voi olla muistakin lastenkirjallisuutta käsittelevistä esseekokoelmista, esim.kirjassa Sadun voimat/toim. Johanna Jokipaltio Sinikka Nopola kertoo omista kokemuksistaan kirjoitelmassa Lapsen kieli asuu varpaissa. Oriveden opistossa toimii Topelius-Akatemia, josta saa oppia kirjoittamisessa. Kursseista saa tietoa KSV:n sivuilta: (http://www.kvs.fi/kurssit/alaaiheet.mhtml?KURSSIAIHE=Kirjoittaminen,+ki…).