Missä Saarkosken runossa on säe, jossa "maa (tai multa) putoaa suuhun kuin leipä"?

Kysytty

Missä Saarkosken runossa on säe, jossa "maa (tai multa) putoaa suuhun kuin leipä"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsitty säe ("ja maa tulee suuhun kuin leipä") löytyy Pentti Saarikosken kokoelman Runot ja Hipponaksin runot (1959) ensimmäisen, Johdannoksi otsikoidun sikermän viimeisestä runosta Elämä on ihmiselle annettu (nimi sisällysluettelosta runon alkusanojen mukaan).