Otsikko
Missä romaneissa kuvataan elämää pienen lapsen mielen kautta? Ja yleisemmin, missä romaaneissa kuvataan pieniä lapsia

Kysytty

Missä romaneissa kuvataan elämää pienen lapsen mielen kautta? Ja yleisemmin, missä romaaneissa kuvataan pieniä lapsia

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lapsen näkökulmasta kirjoitettuja romaaneja on todella paljon. Kokosin tähän muutamia esimerkkejä, joissa keskushenkilö on alle 10-vuotias lapsi.

Suomalaisia klassikoita:

Aapeli: Pikku Pietarin piha

Kontturi, Venny: Ruukinkuja

Paloheimo, Oiva: Levoton lapsuus

Uudempia suomalaisia romaaneja:

Franzén, Peter: Tumman veden päällä

Järvelä, Jari: Kosken kahta puolta

Mörö, Mari: Kiltin yön lahjat

Käännöskirjallisuutta:

Bourdeaut, Olivier: Tule takaisin, Mr. Bojangles

Ditlevsen, Tove: Lapsuus

Donoghue, Emma: Huone

Sanajev, Pavel: Haudatkaa minut jalkalistan taakse

Tungal, Leelo: Toveri lapsi

Zālīte, Māra: Viisi sormea

Lisää kirjoja löytyy esimerkiksi Eepos-Finnasta. Hain kirjoja hakusanalla lapsinäkökulma ja rajasin hakutulosta kaunokirjallisuuteen. Tutustu hakutuloksiin: eepos.finna.fi

Samalla hakusanalla voi hakea myös Kirjasammosta. Tutustu hakutuloksiin: kirjasampo.fi

Yleisemmin lapsia kuvaavia romaaneja voi hakea mm. hakusanoilla lapset tai lapsuus.

1 ääntä

Kommentit

Vinkkaan: Reija Glad - Rikki