Otsikko
Missä on lähin kirjasto, jossa olisi lainattavana vuonna 1988 ilmestynyt Hayao Miyazakin ohjaama Japanilainen animaatio-elokuva Näkymätön ystävä?

Kysytty

Missä on lähin kirjasto, jossa olisi lainattavana vuonna 1988 ilmestynyt Hayao Miyazakin ohjaama Japanilainen animaatio-elokuva Näkymätön ystävä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hayao Miyazakin elokuvaa Näkymätön ystävä ei ole minkään maakuntakirjaston kokoelmissa. Maakuntakirjastot ovat alueidensa suurimpia kirjastoja, joten mitä luultavimmin elokuva ei ole kirjastoista lainattavissa. Usein syynä siihen, ettei elokuvaa kirjastoista löydy, on se, ettei sille ole saatu kirjastoihin lainausoikeutta, joka on jokaiselle elokuvalle erikseen hankittava ja maksettava.

Elokuva on esitetty televisiossa, TV 1:ssä, ainakin vuonna 1996. Voit esittää YLE:lle toivomuksen sen uudelleen esittämisestä. YLE:n palautelomakkeen löydät täältä:

http://www.yle.fi/palaute/