Etsin tietoa helsinkiläisestä säveltäjästä Veli-Pekka Bäckmanista. Ainoa löytämäni cd-levy Plussatietokannasta on 'Lauluteokset 2 & 14', mutta tarvitsisin…

Kysytty

Etsin tietoa helsinkiläisestä säveltäjästä Veli-Pekka Bäckmanista.
Ainoa löytämäni cd-levy Plussatietokannasta on 'Lauluteokset 2 & 14',
mutta tarvitsisin lisäinfoa koko levytetystä tuotannosta. Tietääkseni
hän on julkaissut kaksi LP-levyä 80-luvun lopulla, sekä ainakin pari
cd-levyä mainitun lisäksi 90-luvun puolella.
Löytyisikö tietoa siitä, miten saisin Bäckmaniin itseensä yhteyden (levy-yhtiö, tms. julkaisija)?
Näin muutama vuosi sitten KIRKKO JA KAUPUNKI-lehdessä artikkelin hänen yhteistyöstään jossain
projektissa, mutta valitettavasti en ottanut juttua silloin talteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsinkiläisestä säveltäjästä Veli-Pekka Bäckmanista ei löydy kokoelmistamme todellakaan muuta kuin mainitsemanne CD-levy. Se on omakustanne (Marras-Workshop) ja niin ollen sen kautta ei löydy edes levy-yhtiötä.

"Kirkko ja kaupunki" -lehden kotisivuilla http://www.kotimaa.fi/ on arkistossa vain vuoden numerot. Toimitukseen soittamalla saattaa selvitä missä numerossa ja minä vuonna mainitsemanne artikkeli on ollut. Yliopiston kirjasto säilyttää kotimaisia lehtiä, osaa mikrofilmeinä ja niitä voi tilata lukusalikäyttöön. -

Säveltäjän muu levytetty tuotanto on mitä todennäköisimmin omakustanteina julkaistua. TEOSTOsta http://www.teosto.fi/ voi kysyä säveltäjän yhteystietoja puhelitmitse, mikäli niitä ei ole ilmoitettu salaisiksi. Suomalaisen musiikin tiedotuskeskuksesta http://www.fimic.fi/ voi tiedustella muuta informaatiota.

0 ääntä

Kommentit