Missä lehdessä tai kirjassa olisi esitelty uusimmat sähkökirjojen lukulaitteet ja missä vanhimmat?

Kysytty

Missä lehdessä tai kirjassa olisi esitelty uusimmat sähkökirjojen lukulaitteet ja missä vanhimmat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Uusimpia lukulaitteita on esitelty seuraavissa lehdissä ja kirjoissa:
Sähkökirjaa ei saa vielä suomeksi : sähkökirjojen lukulaitteisiin saa suomeksi vain tietokirjoja Helsingin sanomat Numero 25.11.2008, C2 (Sony Ereader PRS-505)
Amazonin sähköinen kirjanlukija herättää nyt suuria toiveita Helsingin sanomat Numero 20.8.2008, B4 (Amazonin Kindle)
Kindlestä tuli Amazonin suurmenestys Helsingin sanomat Numero 19.1.2009, C3 (Amazonin Kindle)
Kirjamarkkina sähköistyy, Tietokone 9/08 (Amazonin Kindle)
Lieslinna, Katja: Readius-lukulaite haastaa maailman parhaan käyttöliittymän : sähköistä paperia lehdessä Tekniikan maailma, 21/07
Brown, David J.: The impact of electronic publishing : the future for publishers and librarians, 2008

Vanhimpia laitteita:
Sandberg, Hans: Sähköinen kirja alkaa olla lukukelpoinen
MikroPC Numero 19/1998
Järvinen, Petteri: eBook - toimiiko paperiton kirja? Tietokone
Numero 2/1999
Nieminen, Tommi: Kotikirjasto mahtuu pian povitaskuun : käteen sopivaan elektroniseen kirjaan voi ladata matkalaukullisen verran kirjallisuutta, Aamulehti 10.7.1999
Koskimaa, Raine: King-efekti ja kirjallisuuden sähköinen tulevaisuus, Nuori voima, 4-5/2000
Markkanen, Kristiina: Luvassa sähköinen lukukokemus : sähkökirja tulossa markkinoille Suomessa jo ensi syksynä Helsingin sanomat 19.5.2000
Tiedon esittäminen uusilla julkaisualustoilla / Ville Ollikainen ... [et al.]. 2000 osoitteessa http://www.vtt.fi/inf/pdf/tiedotteet/2000/T2032.pdf
Kinnunen, Lauri: Matkustavalle insinöörille työkalu : sähkökirja poimii tiedostot verkosta, lehdessä Sähkö & tele. 5/2000, s. 75-77
Luhtasaari, Sinikka: Elektroninen kirja odottaa suomalaista jakelijaa lehdessä Opettaja, 47/2000, s. 28-29