Otsikko
Missä laissa sanotaan, että valtion (kunnankin?) viranhaltijan tulee ratkaista asioita kansalaisen eduksi, jos vastakkain on valtion ja yksityishenkilön etu,…

Kysytty

Missä laissa sanotaan, että valtion (kunnankin?) viranhaltijan tulee ratkaista asioita kansalaisen eduksi, jos vastakkain on valtion ja yksityishenkilön etu, ja asiaa koskevat määräykset ovat jotenkin tulkittavissa kumpaan tahansa suuntaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Eduskunnan kirjasto ei valitettavasti voi vastata juridisiin kysymyksiin lakien sisällön osalta vaan toimii juridisen kirjallisuuden kirjastona.
Mikäli haluatte tarkempaa tietoa kysymykseenne pyydämme kääntymään oikeusaputoimiston tai lakimiehen puoleen.
Suomen lainsäädäntö on kansalaisten vapaasti selattavissa internetissä osoitteessa http://www.finlex.fi.
Finlex-tietokantaa voi käyttää mm. lähimmässä kirjastossa.