Otsikko
Voinko tutkia Finlex tietokannassa olevia keskusverolautakunnan ennakkopäätöksiä Helsingin kaupunginkirjastossa? Tarvitsisin KVL:n ennakkopäätöksen 19/1999.

Kysytty

Voinko tutkia Finlex tietokannassa olevia keskusverolautakunnan
ennakkopäätöksiä Helsingin kaupunginkirjastossa? Tarvitsisin KVL:n ennakkopäätöksen 19/1999.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

"Vanha" Finlex, joka sisältää mm. KVL:n päätöksiä, on ollut pääkirjastossa henkilökuntakäytössä vuoden 1999 loppuun. Olen tulostanut tarvitsemasi päätöksen ja voit noutaa sen pääkirjaston lainaustiskistä. Vuodesta 2000 alkaen emme enää käytä vanhaa Finlexiä. Eduskunnan kirjastossa voi teettää hakuja vanhasta Finlexistä maksua vastaan tai käyttää ilmaiseksi Finlex-CD:tä (sisältää aineiston noin 90-luvun puoliväliin asti).

Oikeusministeriön ilmoituksen mukaan vanha Finlex kuitenkin lakkautetaan ensi vuoden aikana. "Uutta" Finlexiä (Valtion säädöstietopankki, http://finlex.edita.fi/), joka on ilmainen verkkopalvelu ja sisältää keskeiset säädösaineistot, voi luonnollisesti käyttää meillä kaupunginkirjastossa Internet-koneilta.