Missä kirjastossa voi digitoida kaitafilmejä? Helmetin sivut hieman epäselvät, laitehallinnassa on hidas ja tavarat huonosti listattu. Esim kitara otsikon…

Kysytty

Missä kirjastossa voi digitoida kaitafilmejä?

Helmetin sivut hieman epäselvät, laitehallinnassa on hidas ja tavarat huonosti listattu. Esim kitara otsikon alla voisi ollakaikki eri kitarat.

Vastaus

Vastattu

Helmetin kirjastot ja palvelut -sivulla on palveluhaku. Pudotusvalikosta löytyy myös kaitafilmin digitointi. Kyseinen palvelu on käytettävissä Oodissa.

1 ääntä

Kommentit

Kaitafilmien digitointi on huomattavasti monimutkaisempaa kuin VHS:n tai vaikka valokuvien digitointi. Jos haluaa kaitafilmistään siedettävän tasoisen ja pitkäaikaissäilytyskelpoisen tallenteen niin suosittelen käyttämään ammattilaisen palveluita.
Itse kävin kirjastossa kokeilemassa kaitafilmin digitointia ja aikamoista säätämisestä se oli ja lopulta laatu oli karseaa. Kaitafilmien digitointi on iha oma digitoinnin lajinsa, en suosittele sitä muuta kuin kokeneille ja osaaville harrastajille.
Joissain studioissa digitointipalvelu on yllättävän edullista, vain jotain 10€ luokkaa per nauha.