Missä kirjastossa Helsingissä on palautusluukku aineistolle? Akselilla Itäkeskus-Herttoniemi-Roihuvuori-Kallio-Pasila-Kaapelikirjasto-Töölö? Sillä aina ei…

Kysytty

Missä kirjastossa Helsingissä on palautusluukku aineistolle? Akselilla Itäkeskus-Herttoniemi-Roihuvuori-Kallio-Pasila-Kaapelikirjasto-Töölö? Sillä aina ei aukiolleesa kirjastoon ehdi, harmi että juuri perjantaisin, jolloin olisi aikaa asioida, kirjastot suljetaan niin aikaisin!

Kiitos tiedosta!

Ps. Mikäli palautusluukkuja ei ole, toivon että sellaisia järjestetään! Nurmijärvellä esim toimii pääkirjastossa moitteettomasti, kiitos!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Listauksen Helsingin kaupunginkirjaston kirjastojen palautusluukuista saa nykyään Kirjastot.fi:n Kirjastohakemistosta, http://hakemisto.kirjastot.fi, kohdassa Haku, valitsemalla hakusanoiksi kohtaan Kunta Helsinki ja kohtaan palvelut palautusluukku.
Tällä hetkellä listasta löytyvät
Etelä-Haaga
Herttoniemi
Kalajärvi
Kauniainen
Koivukylä
Länsimäki
Munkkiniemi
Nöykkiö
Puistola
Pukinmäki
Roihuvuori
Sello
Soukka
Tapanila
Viikki
Vuosaari

(Päivitetty 20.8.2019)

114 ääntä

Kommentit

Pohjois haagan kirjastossa ei ole palautusluukkua.

Hei! Onko tämä vuodelta 2004 oleva lista ajan tasalla?

Olen toivonut uusille Helmet-sivuille tietoa palautusluukuista palveluihin, sitä luvattiin harkita, muttei vielä ole näkynyt. Yritän selvitellä toista kautta, mistä Helsingin kirjastoista tällä hetkellä luukku löytyy.
Toimitus

Eipä taida olla Itiksessäkään enää laatikkoa.
Onko luukkulistan tarkistaminen mahtanut edistyä?

Luukkulistan tarkistaminen on osoittautunut varsin vaikeaksi tehtäväksi. helmet-sivustosta on useamman kerran vastattu, että palautusluukkutiedon lisäämistä kirjaston palveluihin "voidaan harkita" eikä tietoa löydy näköjään mistään vapaista kentistäkään Helmetistä. Olen myös yrittänyt kysellä kirjastoilta yleisellä listalla, mutta vastauksia ei ole tullut. Yritän lähestyä sekä Helmetiä että Helsingin kaupunginkirjaston toimipisteitä uudelleen.
Toimitus

Ainakin näissä kirjastoissa on luukku (tammikuussa 2014):
Kontula
Lauttasaari
Käpylä
Munkkiniemi
Laajasalo
Pukinmäki
Tapanila
Viikki
Suutarila (aulassa, auki talvella aamusta iltakymmeneen, kesällä kirjaston aukioloaikoina)
Vuosaari
Etelä-Haaga

Voisiko palautusluukkuja saada lisää? Myös Helsingin keskusta-alueelle? Kiitos!

Miksei kirjasto 10:ssä voi olla palautusluukua? Olisi tosi kätevä varsinkin viikonloppuisin. Erityisesti kun aukioloajat vaihtelevat kaikissa eri kirjastoissa niin olisi kiva kun olisi yksi varma paikka...

Käpylässä ei ainakaan enää ole palautusluukkua. Saisiko päivitetyn listan, please.

Listauksen pääkaupunkiseudun Helmet-kirjastojen palautusluukuista saa nykyään Kirjastot.fi:n Kirjastohakemistosta, http://hakemisto.kirjastot.fi, valitsemalla hakusanoiksi kohtaan kirjastokimppa Helmet ja kohtaan palvelut palautusluukku, http://hakemisto.kirjastot.fi/#f={"consortium":["helmet"],"services.name_fi":["Palautusluukku"]} .

Lauttasaaressa ei ole palautusluukkua. Toivottavasti johonkin keskustan alueen kirjastoon tulisi!

Miksi ei kirjasto 10ssa ole luukkua

Juu ei löydy tietoa palautusluukuista tarpeeksi hyvin. Ja miksei niitä muutenkin voosi olla ihan jokaisessa kirjastossa, en ymmärrä!

Saako nykyään infoa palautusluukuista tai voiko joku kirjoittaa listan missä niitä on?

Surkeaa, että palautusluukku puuttuu Laajasalon uudesta kirjastosta. Miksi?Vanhassa oli.