Missä ja milloin saa oppia Pokémon Go:hon Helsingissä?

Kysytty

Missä ja milloin saa oppia Pokémon Go:hon Helsingissä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helmet-kirjastot ovat järjestäneet heinä-elokuussa Pokémon Go Lure Party nimisiä tapahtumia. Tapahtumissa on kyse kirjaston ylläpitämistä pokestopeista, joihin houkutellaan erityisen paljon pokémoneja pyydystettäväksi ns. lurejen avulla.

Tapahtumissa on tarjottu pelaajille langatonta nettiyhteyttä, mahdollisuutta ladata puhelinta sekä juotavaa. Suoranaista opetusta ei ole ilmeisesti ollut tarjolla.

Seuraava Lure Party järjestetään Vantaan puolella Myyrmäen kirjastossa ensi tiistaina 23.8.2016 kello 14-17. Tapahtuma näyttäisi olevan toistaiseksi viimeinen laatuaan.

Suosittelen alkajaisiksi pistäytymään paikan päällä Myyrmäessä. Vaikkei tapahtumassa olisikaan virallista opetusta tarjolla, on paikalla vähintäänkin innostunutta ja pelistä paljon tietäviä henkilöitä myös kirjaston puolesta. Apua peliin saa myös vastauksen loppuun linkitetystä Pelaaja-lehden artikkelista.

Kirjaan ylös palautteen, jossa toivotaan Pokémon Go opetusta Helsingin kirjastoihin.

Lähteet:

Pokémon Go –tapahtumia kirjastoihin
http://www.helmet.fi/fi-FI/Tapahtumat_ja_vinkit/Uutispalat/Pokemon_Go_t…
Haettu 20.8.2016

Pokémon Go Lure Party Myrtsissä
http://www.helmet.fi/fi-FI/Kirjastot_ja_palvelut/Myyrmaen_kirjasto/Tapa…
Haettu 20.8.2016

Pokémon GO -opas – näillä tärkeillä vinkeillä pääset alkuun!
http://www.pelaajalehti.com/artikkelit/pokemon-go-opas-nailla-tarkeilla…
Haettu 20.8.2016