Otsikko
Missä Huovisen novellissa kaksi miestä kiipeää puuhun ja jää sinne asumaan?

Kysytty

Missä Huovisen novellissa kaksi miestä kiipeää puuhun ja jää sinne asumaan?

Vastaus

Vastattu

Kyseessä voisi olla novelli nimeltä Kasvissyöntikausi, jossa kaksi miestä ryhtyy noudattamaan metson elintapoja ja mm. syövät neulasia puun latvassa.

Novelli on julkaistu seuraavissa Huovisen teoksissa:

Ympäristöministeri : ekotarinoita (Otava, 1982)

Kootut teokset. 9 osa (WSOY, 1986)

Bakulainen pahvala. Toinen osa (WSOY, 2005)

Lisäksi se löytyy kokoelmateoksista  Novellin vuodenajat (Weilin+Göös, 1987) ja Ihmisiä : uutta suomalaista proosaa Samuli Parosesta Rosa Liksomiin (Tammi, 1992).