Missä Agatha Christien kirjassa tapahtumat sijoittuvat joulun aikaan?

Kysytty

Hei !

Missä Agatha Christien kirjassa tapahtumat sijoittuvat joulun aikaan?

Vastaus

Vastattu

Agathan Christien Simeon Leen testamentti (alk. Hercule Poirot's Christmas, 1938) kertoo äreästä ja oikukkaasta miljonääristä, joka kutsuu luokseen joulunviettoon sekä perheensä että kaksi vierasta. Juhlan katkaisee raaka murha, joka vie myös Hercule Poirotin joulurauhan. Viidestä erillisestä tarinasta koostuvan Seikkaileva jälkiruoka -kokoelman nimikertomus (alk. The Adventure of the Christmas Pudding, 1960) sijoittuu myös jouluun.