Montako kirjaa Agatha Chistie on kirjoittanut ? Kuinka monta niistä on Hercule Poirot kirjoja? Entä miss Marple kirjoja ?

Kysytty

Montako kirjaa Agatha Chistie on kirjoittanut ? Kuinka monta niistä on Hercule Poirot kirjoja? Entä miss Marple kirjoja ?

Vastaus

Vastattu

Agatha Christie on kirjoittanut 72 romaania (tai joidenkin määritelmien mukaan 73 tai 74 romaania), joista 6 on julkaistu salanimellä Mary Westmacott. Lisäksi Christieltä on julkaistu ainakin 21 novellikokoelmaa, kolme runokirjaa ja kaksi omaelämäkerrallista teosta.

Hercule Poirot esiintyy 33 romaanissa ja 16 novellikokoelmassa.

Miss Marple esiintyy 12 romaanissa ja viidessä novellikokoelmassa.