Minulla on vanha huonokuntoinen satukirja, josta käy selville, että sen nimi on Satumaailma. Siinä on tarinat Aucassin ja Nicolette, Satu Pikkulaisen…

Kysytty

Minulla on vanha huonokuntoinen satukirja, josta käy selville, että sen nimi on Satumaailma. Siinä on tarinat Aucassin ja Nicolette, Satu Pikkulaisen kuolemasta ja äärimmäisen hädän enkelistä, Jumalat tietävät, Tuhkimo sekä Soittaja, joka sai Madonnan kultakengän. Mikähän tämä kirja mahtaa olla, kuka koonnut sisällön ja mikä on kustantaja? Karistoko? Mukava, jos saataisiin selville.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kyseessä on julkaisu Satumaailma : värikuvallinen taruaarre nuorisolle, osa 5. Julkaisu ilmestyi vuonna 1929 Kariston kustantamana ja V. Hämeen-Anttilan toimittamana. Satumaailmaa ilmestyi 32 osaa vuosina 1925-1956.
Vastaus löytyi Suomen Nuorisokirjallisuuden Instituutin kirjaston tietokannasta:

http://prettylib.erikoiskirjastot.fi/lib4/src?PBFORMTYPE=01002&TITLEID=…