Minulla on ollut Helmetin kirjastokortti, joka on kadonnut. Onko mahdollista saada uutta korttia vaikka en asukaan enää pääkaupunkiseudulla?

Kysytty

Moi,
Minulla on ollut Helmetin kirjastokortti, joka on kadonnut.
Onko mahdollista saada uutta korttia vaikka en asukaan enää pääkaupunkiseudulla?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinun ei tarvitse asua pääkaupunkiseudulla saadaksesi HelMet-kortin, kunhan sinulla on Suomessa oleva osoite. Uuden kortin saaminen edellyttää kuitenkin henkilökohtaista käyntiä jossakin HelMet-kirjaston toimipisteessa, jossa sinulle tehdään uusi kortti.

Jos tietosi ovat vielä lainaajarekisterissä, uusi kortti maksaa kolme euroa. Mikäli tietojasi ei löydy rekisteristä, olet ikään kuin uusi asiakas ja tällöin kortti ei maksa mitään. Kun tulet hakemaan uutta korttia, ota mukaasi voimassa oleva henkilötodistus, passi, ajokortti tai kuvallinen kela-kortti.

http://www.helmet.fi/fi-FI/Info/Asiakkaana_kirjastossa/Kirjastokortti_j…