Minulla on kasetilta äänitetty, nähtävästi Liisa-Maija Laaksosen, lausumia äitienpäivärunoja. Mutta vain osittain. Tahtoisin tietää runojen nimet Ehkä H…

Kysytty

Hei
Minulla on kasetilta äänitetty, nähtävästi Liisa-Maija Laaksosen, lausumia äitienpäivärunoja. Mutta vain osittain.
Tahtoisin tietää runojen nimet
Ehkä H Anhavan?
Toinen alkaa näin:
"jos joku valitsee sinut äidikseen, älä unohda häntä yöksi ulos"
ja toinen päättyy: "minä sanoin sodalle minä en sitä anna"

Vastaus

Vastattu

Hei,

valitettavasti en löytänyt näiden runojen tekijää tai nimeä. Kävin läpi Helena Anhavan runoteoksia, jotka käsiini sain, mutta siellä ei ollut kyseisiä runoja.

Eeva Kilpikin noista tulee mieleen. Hänellä on paljon äitiin ja äitiyteen liittyviä runoja. Eeva Kilven kootuissa runoissa Perhonen ylittää tien ei kuitenkaan runoja löytynyt.