Minua kiinnostaisi tietää, onko Gustaf Skördemanin kirja Geiger voittanut mitään palkintoja. Sitä on ainakin kehuttu paljon.

Kysytty

Hei,

Minua kiinnostaisi tietää, onko Gustaf Skördemanin kirja Geiger voittanut mitään palkintoja. Sitä on ainakin kehuttu paljon.

Vastaus

Vastattu

Geiger on tukholmalaisen käsikirjoittaja, ohjaaja ja tuottaja Gustaf Skördemanin vuonna 2020 alunperin ilmestynyt esikoisteos. Katrina Luoman suomentamana Geiger ilmestyi vuonna 2021.

Valitettavasti en löytänyt mistään tietoa siitä, että kyseinen teos olisi saanut jonkun palkinnon. Suosittu teos kyllä on, sillä sen käännösoikeudet on myyty 20 maahan jo ennen kirjan varsinaista julkaisemista. Lisäksi kirjan pohjalta on tekeillä kansainvälinen tv-sarja.

Käytetyt tietolähteet:

Teoksen esittely ja Gustaf Skördemanin teoksista kertova artikkeli Minerva-kustannuksen sivuilta, viitattu 10.5.2022

Kirjasampo.fi -kirjallisuuspalvelun sivu Gustaf Skördemanista ja teoksesta Geiger, viitattu 10.5.2022