Otsikko
Minna Canthin näytelmässä "Kovan onnen lapsia" Silja laulaa näin: "ois makia maailma jää. Mun sielun päänänsä Täält’ pyrkii ylös vielä. Kanss’ mielen etsii…

Kysytty

Minna Canthin näytelmässä "Kovan onnen lapsia" Silja laulaa näin: "ois makia maailma jää. Mun sielun päänänsä Täält’ pyrkii ylös vielä. Kanss’ mielen etsii siellä Ain’ ijäist’ menoo taivaass’ Juur’ Herran pyhäin seurass". Ilmeisesti nuo sanat ovat 1800-luvulta peräisin olevasta virrestä, mutta mikä sen nimi on ja mistä löytäisin sen kaikki sanat?

Vastaus

Vastattu

Canthin näytelmässään siteeraaman virren voi kokonaisuudessaan lukea esimerkiksi 1800-luvulla käytössä olleesta Suomalaisesta wirsi- ja ewankeliumikirjasta, jossa se on virsi numero 274.

Suomalainen wirsi- ja ewankeliumi-kirja, sühen sopiwain kappalten kanssa ... - Google-kirjat