Minkä niminen on se Mouhijärven historiakirja, jossa on maanmittarin kertomuksia entisajan elämästä Mouhijärvellä ja mistä sen voi lainata.

Kysytty

Minkä niminen on se Mouhijärven historiakirja, jossa on maanmittarin kertomuksia entisajan elämästä Mouhijärvellä ja mistä sen voi lainata.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Etsimänne kirja voisi olla 1700-luvun maanmittari Henrik Wideniuksen Kuvaus Mouhijärven pitäjästä Turun läänissä (Tyrvään seudun museo- ja kotiseutuyhdistyksen julkaisuja, ilmestynyt 1948, näköispainos 2008).

Jyväskylän kaupunginkirjastossa ei ole tätä, eikä Mouhijärveä käsittelevää kirjallisuutta juuri lainkaan. Wideniuksen kirja sekä Mouhijärveä käsittelevää aineistoa näyttää löytyvän runsaasti Tampereen kirjastosta eli Pirkanmaan maakuntakirjastosta http://kirjasto.tampere.fi/Piki. Teoksia voi saada sieltä Jyväskylään kaukolainaan.

Samoin asiaa voi tiedustella myös Mouhijärven kirjastosta : www.kirjasto.mouhijärvi.fi , kirjasto@mouhijärvi.fi.