Minkä niminen on hilkka jota tytöt käyttävät pieni talo preerialla sarjassa ?

Kysytty

Minkä niminen on hilkka jota tytöt käyttävät pieni talo preerialla sarjassa ?

Vastaus

Vastattu

Laura Ingalls Wilderin englanninkielisissä kirjoissa tyttöjen päähineistä käytetty sana on bonnet (tai sunbonnet), joka tavallisimmin suomennetaan juuri hilkaksi. Kirjasarjan suomennoksissa käytetty sana vaihtelee hieman kirjan, kääntäjän ja tekstikohdan mukaan: se voi olla aurinkohattu, hellemyssy, hellehattu tai pelkkä hattu.

2 ääntä

Kommentit

Joissakin kirjoissa esim. Kaari Utrion ”Rakas Henrietta”, käytetään päähineestä nimitystä ”bonetti”, mutta onko kysymys samanlaisesta päähineestä, joka Pieni talo preerialla -sarjassa on?