Minkä maalainen nimi Erika on?

Kysytty

Minkä maalainen nimi Erika on?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pohjoismaiden lisäksi Erika nimeä on käytetty Saksassa, jossa Erika tarkoittaa kanervaa. Sen latinalainen nimi on Ericaceae. Tämä tulee kreikan sanasta eréiken, joka tarkoittaa heikkojen ja hentojen oksien taittamista.
Lähteet: Lempiäinen, Pentti: Nimipäivättömien nimipäiväkirja, WSOY 1989; Lempiäinen, Pentti: Suuri etunimikirja, WSOY 1999

8 ääntä
Asiasanat

Kommentit

minun nimeni on erika eli olen kanerva mikä sattumus