Minkä ikäisenä lapsi voi saada oman kirjastokortin?

Kysytty

Minkä ikäisenä lapsi voi saada
oman kirjastokortin?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pääkaupunkiseudun kaupunginkirjastoissa alle 15-vuotias saa lainausoikeuden lainaajaksi oikeutetun täysi-ikäisen takaajan kirjallisella suostumuksella.

Käytännössä riittää, että takaaja (joka yleensä on lapsen jompi kumpi vanhempi) esittää oman henkilöllisyystodistuksensa ja lapsen Kela-kortin.

Lapselle voidaan tehdä oma kirjastokortti heti kun hänellä on henkilötunnus. Mitään varsinaista ikärajaa ei ainakaan pääkaupunkiseudulla ole käytössä. Lapsen vanhemmat voivat itse päättää, milloin heidän mielestään on sopiva aika hankkia lapselle kirjastokortti.

36 ääntä

Kommentit

lol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!