Kuinka on, minulta varastettiin lompakko ja siinä samalla sitten meni kirjastokorttikin. Olen kyllä jo ilmoittanut kortin katoamisesta (n. vuosi sitten) mutta…

Kysytty

Kuinka on, minulta varastettiin lompakko ja siinä samalla sitten meni kirjastokorttikin. Olen kyllä jo ilmoittanut kortin katoamisesta (n. vuosi sitten) mutta nyt haluaisin uuden kortin. Kuinka se onnistuu, olen takaamassa poikani kirjastokorttia. Joten onko minulla mahdollisuutta saada uutta kirjastokorttia vai miten lainaaminen nyt onnistuu? Kiitos jo etukäteen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Sinulla on tietenkin mahdollisuus saada uusi kortti, jos kaikki muuten on kunnossa (ei sakkorajan ylitystä, maksuja perinnässä jne.) Teemme uuden kortin, mutta sinun täytyy tulla kirjastoon henkilökohtaisesti. Jos vanha kortti löytyy, se vain leikataan tai mitätöidään - se on koko ajan kuoletettu eli sillä ei voi lainata. Muista ottaa kuvallinen henkilöllisyystodistus mukaasi.