Otsikko
Minä vuonna on tehty lastenlaulu Autolla ajetaan varo-varovasti?

Kysytty

Minä vuonna on tehty lastenlaulu Autolla ajetaan varo-varovasti?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Useissa nuottikirjoissa on tämä laulu, esimerkiksi Musiikin maailmaan : lauluja ja runoja; Suuri toivelaulukirja : lastenlauluja, nimellä Autolaulu, alkusanat: Autolla ajetaan varo-varovasti... Näissä se on nimetty suomalaiseksi kansansävelmäksi, sanoittaja tuntematon. Ks. Viola: https://viola.linneanet.fi/

Näin ollen laulun tekovuotta ei voida määrittää.

3 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Autolaulun sävelmä on sama kuin Karjalan poikia-kansansävelmässä, joka on Wikipedian mukaan levytetty ensi kertaa 1930-luvulla. Yllätyin, kun kappale tuli Veikko Ahvenaisen harmonikkaoppaassa vastaan ja kuulosti ihmeen tutulta... :)