Otsikko
Mikä laulu ja mistä löytyisi sanat tähän vanhaan lastenlauluun, jossa lauletaan: "Kukko kiekuu punaheltta kanatarhan turva on. Isännälle, emännälle aamun airut…

Kysytty

Mikä laulu ja mistä löytyisi sanat tähän vanhaan lastenlauluun, jossa lauletaan: "Kukko kiekuu punaheltta kanatarhan turva on. Isännälle, emännälle aamun airut verraton..."? Olisko nimi "Kukon aamuherätys"?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Laulun nimi on "Paras kukko" ja tähän kansansävelmään on sanat tehnyt Maija Konttinen. Laulu löytyy mm. seuraavista nuottijulkaisuista: Ingman, Olavi, Laulu ja soitto.1957, WSOY. Parviainen, Lauri, Pienten lauluja. 1980, WSOY. Matin ja Maijan laulukirja. 1990, Kokonuotti (vain sanat). Lasten toivelaulukirja.1994, Fazer musiikki (sovitettu sävel).